از این مناطق برای کمپینگ در اطراف تهران غافل نشوید

ما ایرانی ها عاشق سفر کردن هستیم. به خصوص اگر تعطیلی چند روزه ای پیش رو باشد احتمال اینکه برنامه ای برای سفر نچینیم بسیار کم است. اما امروزه سفر هزینه های بسیاری دارد و در راس آن هزینه های اقامت قرار دارد. در برخی موارد برای کاهش هزینه ها ممکن است به خانه آشنایان و اقوام بروید، در برخی موارد از اقامتگاه های سازمانی استفاده می کنید و در بسیاری از موارد ترجیح می دهید سوئیت یا ویلایی مستقل اجاره کنید.

از این مناطق برای کمپینگ در اطراف تهران غافل نشوید

۲۸۰ بازديد

شاید برایتان عجیب باشید اما در دل شلوغی‌های پایتخت، یک‌دندگیِ ترافیکِ همیشه درصحنه و حضور افتخاری دود و آلودگی در زندگی ساکانان تهرانِ بزرگ، می‌شود گاه‌گاهی پناه‌گاهی با طبیعت بکر یا محیطی دوراز چهره افسرده شهر پیدا کرد و با ساعت‌ها و روزها نفس‌کشیدن در آن محیط آرام، انرژی ازدست‌رفته‌ای راکه البته خاصِ شهرنشینان است، برگرداند.

از این مناطق برای کمپینگ در اطراف تهران غافل نشوید.jpg

به‌ هرحال در این مقاله بهترین شهرهای مناسب کمپینگ در نزدیکی تهران معرفی می‌شوند و این شما هستید که باید برای انتخاب مقصد سفر که یکی از یکی هیجان‌انگیزتر هستند، تصمیم بگیرید! مناطقی که حتی فکرش را نمی‌کنید در همین چندقدمی پایتخت قرارگرفته باشند.

دشت لار شمال

هروقت صحبت از طبیعت بکر و مناطق باصفا باشد، پای مازندرانِ تماشایی درمیان است! دشت لار، واقع در لاهیجانِ مازندران، دقیقا در آغوش دامنه دماوند قرار دارد و به واسطه اینکه میزبان شقایق‌های وحشی است، عده‌ای هم با نام دشت شقایق‌ها به خاطرش می‌آورند.

زیبایی‌های شهرهای اطراف پایتخت به اندازه‌ای هیجان‌انگیز است که می‌توانید لذت اقامت در شهرهای شمالی را هم با اجاره ویلا در شمال به خودتان هدیه دهید و چند ‌صباحی شلوغی و آلودگی زندگی‌ شهری را دست‌به‌سر کنید.

 

به‌هرحال یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید با سفر به آن، یک دل سیر ریه‌های‌تان را از طبیعت لبریز کنید و دست‌پُر به زندگی شهری برگردید، سفر به دشت لار است.

شهرستانک

یکی از ییلاق‌های موردپسند شاهان قاجار و از زیباترین امضاهای خالق بر طبیعت ایران، روستای شهرستانک است. اگر میهمان پاییزیِ این روستا باشید، طبیعتی حیرت‌انگیز، از رنگ‌های بی‌نظیر پاییزی مسحورتان خواهد کرد و اگر شهرستانک در فصل بهار یا تابستان میزبان گردشگر باشد، مجالی برای پلک‌زدن هنگام دیدن درخت‌های پرشکوفه و میوه‌های رنگارنگ، باقی نمی‌ماند.

 

یکی از بهترین مناطق مناسب کمپینگ در شمال‌غربی تهران که از سفر به آن، پشیمان نمی‌شوید.

کمپینگ در شهرستانک

فشم

یکی از مشهورترین ییلاق‌های تفریحی اطراف پایتخت، فشم است که در شهرستان شمیرانات و سمت شمال‌شرق تهران میزبان کمپینگ‌دوستان حرفه‌ای است! فشم مناطق دیدنی جذابی دارد که به فراخور علاقه‌تان می‌توانید آن‌هارا برای بازدید انتخاب کنید.

طبیعت‌دوستان معمولا به سراغ آبشار لارمحله یا آبشار یخی آبنیک می‌روند، عشاق کوهنوردی کوه‌های فشم را ترجیح می‌دهند و البته شکم پسندها لذت میل کردن یک وعده غذای بسیار باکیفیت را در رستوران‌های مشهور فشم مانند رستوران بهشتی، سفیر و موارد دیگر  از دست نمی‌دهند. انتخاب با خودتان است!
منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.