مهمترین نکات برای افزایش عمر باتری ویپ و پاد

ما ایرانی ها عاشق سفر کردن هستیم. به خصوص اگر تعطیلی چند روزه ای پیش رو باشد احتمال اینکه برنامه ای برای سفر نچینیم بسیار کم است. اما امروزه سفر هزینه های بسیاری دارد و در راس آن هزینه های اقامت قرار دارد. در برخی موارد برای کاهش هزینه ها ممکن است به خانه آشنایان و اقوام بروید، در برخی موارد از اقامتگاه های سازمانی استفاده می کنید و در بسیاری از موارد ترجیح می دهید سوئیت یا ویلایی مستقل اجاره کنید.

مهمترین نکات برای افزایش عمر باتری ویپ و پاد

۲۰۴ بازديد

یکی از مهمترین مراحل نگهداری از ویپ و پاد، حفظ سلامت باتری آن و مراقبت ویژه جهت افزایش طول عمر این دستگاه‌هاست. در این مطلب به ذکر نکاتی برای افزایش عمر باتری ویپ و پاد خواهیم پرداخت که به شما این امکان را بدهد برای مدت طولانی از دستگاه ویپ یا پاد سیستم خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که سیستم باتری و شارژ هر دو سیستم شباهت بسیار زیادی به هم دارد؛ پس اگر جایی به افزایش عمر باتری ویپ اشاره شد، بدانید که در مورد عمر باطری پاد نیز صدق میکند.

ارتباط و پرسش در مورد محصول
02191090041

استفاده از باتری های مناسب برای ویپ و پاد

توجه داشته باشید که باتری های ویپ و پاد شما مانند باتری های قلمی روزمره شما نیستند و از کیفیت بالاتر و تکنولوژی بهتری برخوردارند. پس اگر زمانی نیاز به تعویض باتری ویپ داشتید، حتما از باطری مناسب با مشخصات لازم استفاده کنید. یادتان باشد که روکش این باتری ها را باز و جدا نکنید تا در عملکرد آنها خللی وارد نشود.

از شارژر اختصاصی باتری خود استفاده کنید

هر شارژر مشخصات فنی متناسب با باتری خودش را دارد. بعد از خرید ویپ ، برای شارژ باتری ویپ یا پاد خود، از شارژر مخصوص آن استفاده کنید. آداپتورها، مقاومت سیم، میزان جریان و ولتاژ و نهایتا گرمای ایجاد شده در هر شارژر متفاوت است که استفاده‌ی نامناسب از آنها میتواند در بلندمدت به باتری ویپ آسیب بزند.

باتری ویپ را در زمان مناسب شارژ کنید و در زمان مناسب از شارژ خارج کنید

با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های الکتریکی را طوری ساخته اند که میکروکنترلر آنها زمان پایان شارژ را متوجه می‌شود و حتی میزان آمپر دریافتی را تنظیم میکند. اما کسی خرابی آنها را برای مادام العمر تضمین نکرده است. به همین دلیل عقلانی است اگر در هنگام شارژ هم به ویپ و پاد خود سر بزنید. پس از پایان شارژ، آن را از برق بکشید و همچنین پیش از صفر شدن باتری، آن را شارژ کنید تا طول عمر باتری ویپ و پاد شما افزایش یابد.

از باتری ویپ و پاد خود در دمای مناسب استفاده کنید

قطعا دمای ایده آل در این دستگاه ها با بازه‌ی بزرگی انتخاب شده است؛ اما به عنوان یک راهکار برای افزایش عمر باتری ویپ و پاد خود لازم است تا در شرایط بسیار سرد یا بسیار داغ از باطری ها استفاده نکنید.

باتری قدیمی خود را تعویض و بازیافت کنید

هر دستگاهی عمری دارد. حتی باتری بهترین خودروهای روز دنیا هم روزی باید تعویض شوند. پس اگر مدت زیادی از باتری ویپ یا پاد خود استفاده کردید، احتمالا دچار خوردگی کویل شده اند. پس بهتر است هر چند ماه یکبار ( در صورت استفاده روزانه ) ، باتری ویپ را تعویض و حتما بازیافت کنید (احترام به محیط زیست فراموش نشود.)

از ویپ در حال شارژ استفاده نکنید

در شرایط پایدار برقی ، باتری ویپ را شارژ کنید

نوسانات مداوم برقی میتواند به باتری ها آسیب بزند. در زمان شارژ به پایدار بودن ولتاژ و مناسب بودن دمای محیط توجه کنید تا عمر باتری ویپ و پاد شما افزایش یابد. حتما از باتری های درجه یک استفاده کنید!

تمیز کردن دوره‌ای کنتاکت باتری دستگاه

هر از گاهی باتری ها را از دستگاه خارج کنید و ابتدا و انتهای آن ( محل های اتصال ) را با مسواکی تمیز یا یک دستمال نو، به آرامی بسایید. این کار اندک جرمهای روی کنتاکت ها را می‌زداید و باعث بهبود عملکرد شارژ می‌شود.

از ویپ در حال شارژ استفاده نکنید

باید اجازه دهید لوپ شارژ کامل شود. یعنی برای افزایش طول عمر باتری ویپ یا پاد باید این باطری ها فقط شارژ یا فقط دشارژ شوند. اگر هنگام شارژ از ویپ خود استفاده کنید، باتری ها همزمان دو کار مختلف را انجام میدهند که به آنها آسیب خواهد رساند.

جمع بندی و نکات تکمیلی در مورد باتری ویپ و پاد
  • بسته به نوع باتری و دستگاه ویپ یا پاد سیستم شما، پروسه شارژ بین نیم ساعت تا یک ساعت طول خواهد کشید
  • فایر کردن مداوم و کام گیری بی وقفه ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند. بعد از هر 4 یا 5 پاف به باتری استراحت دهید
  • باطری های ویپ و پاد به شارژ اولیه ( بر خلاف تصور حتی در گوشی های همراه ) نیاز ندارد. بنابراین نیازی نیست بی دلیل آن را به شارژ بزنید
  • حتما باتری ویپ و پاد خود را از مراجع و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. پرو اسموک به عنوان یکی از فروشندگان اصلی تجهیزات و لوازم جانبی میتواند در این مسیر برای خرید شارژر و باتری ویپ و پاد به شما کمک کند.
منبع: سایت پرو اسموک
لینگ مقاله: https://prosmoke.ir/mag/%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b9%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%be/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.