جاذبه‌های گردشگری تهران که در تهرانگردی کمتر سراغشان رفته‌ایم

ما ایرانی ها عاشق سفر کردن هستیم. به خصوص اگر تعطیلی چند روزه ای پیش رو باشد احتمال اینکه برنامه ای برای سفر نچینیم بسیار کم است. اما امروزه سفر هزینه های بسیاری دارد و در راس آن هزینه های اقامت قرار دارد. در برخی موارد برای کاهش هزینه ها ممکن است به خانه آشنایان و اقوام بروید، در برخی موارد از اقامتگاه های سازمانی استفاده می کنید و در بسیاری از موارد ترجیح می دهید سوئیت یا ویلایی مستقل اجاره کنید.

جاذبه‌های گردشگری تهران که در تهرانگردی کمتر سراغشان رفته‌ایم

۳۳۲ بازديد

در تهرانگردی کجا بریم

شاید اقامت در تهران و زندگی در پایتخت و مشغله‌های بسیارش، به خیلی از ما فرصت زیادی برای تهرانگردی سفر به شهرها و کشورهای دیگر، کشف ناشناخته‌ها و کسب تجربه از طریق آن‌ها را ندهد. اما در همین شهر جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی فراوانی هستند که هر چقدر به سراغشان برویم باز هم تمام نمی‌شوند و هنوز هم جاهایی برایمان ناشناخته باقی می‌مانند.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری تهران می‌تواند تجربه‌های بسیار و لذتی وصف ناپذیر برایمان داشته باشد و اوقات فراغتمان را به بهترین نحو پُر کند.

این بار قصد داریم به جای پرداختن به مکان‌های دیدنی و جاذبه‌هایی تکراری که تقریبا همه ما به سراغشان رفتیم، چند جای دیدنی تهران را معرفی کنیم که بر خلاف جذابیتشان خیلی مورد توجه گردشگران و مردم برای تهرانگردی قرار نگرفته اند و نسبت به سایر مکان‌ها ناشناخته‌تر هستند.

*پیشنهاد: اگر قصد تهرانگردی دارید بهتر است سری به مقاله ای که در آن به بررسی جاذبه‌های گردشگری تهران قدیم پرداختیم هم بزنید.

نمای تهران در تهرانگردی

پارک بازیافت

پارک بازیافت یکی از جالب‌ترین و متفاوت‌ترین بوستان‌های جنوب تهران است. اگر تا به حال از این پارک غافل شدید و به آن سر نزدید، در اسرع وقت حتما آن را در برنامه بازدیدتان از جاذبه‌های گردشگری تهران قرار دهید. ایده نو در ساخت این بوستان افراد را وسوسه می‌کند که حداقل برای یک بار هم که شده به آن سر بزنند.

این پارک با سایر پارک‌ها یک فرق اساسی دارد و آن هم این است که هر چه در این پارک می‌بینید با مواد بازیافتی ساخته شده است. پسماندهای خشک و زباله‌های دور ریختنی تندیس‌هایی جذاب را به وجود آورده‌اند و بازدید کننده را با مفهوم علمی بازیافت به خوبی آشنا می‌کنند. اگر کودکی دارید حتما او را هم برای بازدید ببرید.

موزه هنرهای معاصر

شاید ده‌ها بار به پارک لاله رفته‌اید و بارها از کنار این موزه گذشته‌اید اما فقط گذشته‌اید و یک بار هم از آن بازدید نکرده‌اید. موزه هنرهای معاصر یکی از برجسته‌ترین موزه‌ها در کشورمان و حتی در جهان است ولی هنوز این جاذبه گردشگری برای خیلی از ما ناشناخته است. اگر به گالری گردی علاقه دارید و عاشق رنگ و طرح و نقش هستید بدانید که این موزه مجموعه‌ای از ارزشمندترین و نفیس‌ترین آثار هنرمندان بزرگ و سرشناس هنرهای تجسمی را در خود جای داده است.

این بار اگر قصد بازدید تهران گردی و جاهای دیدنی آن را داشتید بهتر است به جای مقاصد تکراری سراغ مقاصد جدیدتری بروید که هنوز برایتان ناشناخته است.

خیابان ولیعضر تهران

باغ کتاب

باغ کتاب تهران بزرگترین باغ کتاب جهان است که هر عاشق کتابی واجب است که آن را در لیست خود برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری تهران قرار دهد. باغ کتاب در بزرگراه حقانی در میان فضای سبز اراضی عباس آباد با فضای مدرن خود به پاتوقی برای دوستداران کتاب تبدیل شده و در دو زمینه کودک و بزرگسال نیز فعالیت می‌کند.

بزرگترین کتابفروشی جهان، بزرگترین گالری هنری کشور، پردیس بزرگ علمی کودک و نوجوان، باشگاه رباتیک، پردیس سینمایی، خانه کودک و اسباب بازی و کافه و فودکورت نیز در این مجموعه واقع شده‌اند.

غار موزه وزیری

بدون شک غار موزه وزیری یکی از جالب‌ترین مکان‌هایی است که در تهرانگردی به آن برمی‌خورید. داستان از این قرار است که مردی هنرمند موزه‌ای شگفت انگیز از مجسمه‌ها و سایر آثار هنری ارزشمند خود احداث کرده که هنرمندان و هنردوستان را به خود جذب می‌کند. غار موزه وزیری در منطقه لواسانات توسط دکتر ناصر هوشمند وزیری مجسمه ساز برجسته کشورمان شکل گرفته و شامل آثار ایشان می‌شود و روایتی از داستان‌های شاهنامه و فولکلور ایران است.

سرای بسطامی، فضای داخلی غار، کارگاه مجسمه سازی، گالری، کارگاه صنایع دستی، فضای باز و مجسمه‌های بازیافتی بخش‌های مختلف این مجموعه هستند.

نیایشگاه آدریان

نیایشگاه آدریان واقع در خیابان جمهوری یکی از آتشکده‌های زرتشتیان و یادگاری از دوره قاجار است. این جاذبه گردشگری تنها آتشکده شهر تهران و محلی برای عبادت زرتشتیان و نگهداری آتش است و بازدید از این جاذبه گردشگری تهران می‌تواند برایتان تجربه جالب و تازه‌ای باشد. امکان بازدید افراد غیرزرتشتی نیز از طریق تورهای تهرانگردی و یا به صورت فردی با هماهنگی قبلی ( تماس با مجموعه) وجود دارد.

اتوبان همت در تهرانگردی

گنبد مینا

بزرگترین آسمان نمای ایران در سال ۹۳ به عنوان یک شبیه ساز از جهان هستی و ستارگان و کرات تاسیس شد. این مجموعه که در پارک آب و آتش قرار دارد فرصتی را مهیا می‌کند تا برای چند ساعت هم که شده از هیاهوی شهر فاصله بگیرید و یک دل سیر به تماشای آسمان و ستارگانش بنشینید.

همچنین در این مجموعه فیلم‌های سه بعدی با موضوع نجوم نیز نمایش داده می‌شود. اگر قصد رفتن به تهرانگردی را دارید و می‌خواهید جذابیت‌های این شهر را کشف کنید بازدید از گنبد مینا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

موزه موسیقی

موزه موسیقی تهران در محله تجریش یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی این شهر محسوب می‌شود که شاید تا به حال از نظر و توجه خیلی از ما دور مانده است.

در این موزه که با هدف حفظ و نکوداشت میراث موسیقی ملی بنا شده، با دنیای موسیقی ایران در چند سده گذشته به صورت اجمالی آشنا می‌شوید.

این مجموعه شامل کتابخانه تخصصی (کتاب‌های موسیقی و کتاب‌های ادبی)، چند سالن برای نمایش انواع سازها، کارگاه نمایش مراحل ساخت ساز، استودیو ضبط موسیقی، غرفه فروش محصولات فرهنگی، کافی شاپ و گنجینه موزه (مانند سازهای بادی، زهی، نواحی و کوبه ای) می‌شود. قرار دادن این موزه در لیست بازدید از جاذبه‌های گردشگری تهران و رفتن به آن به افراد کمک می‌کند به درک بهتری از دنیای موسیقی ایرانی برسند.

موزه موسیقی تهران

پارک بدن

پارک بدن یکی از جدیدترین تم پارک‌های تهران است که با رفتن به آن‌جا به سفری شگفت انگیز به اعماق بدن انسان می‌روید. این پارک که بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک بدن در آسیاست لحظات هیجان انگیزی را برای افراد رقم می‌زند. اگر خواهر و برادر کوچک‌تر و یا کودکی در خانواده دارید دستش را بگیرید و برای بازدید به این مجموعه بیایید و در کنار هم از این کشف و تفریح علمی لذت ببرید.

علاوه بر بخش اصلی بخش‌های جانبی متنوعی مانند سینمای مغز انسان، معاینه و مشاوره پزشکی در خصوص تغذیه و سلامت، تست سلامت و تعیین نمره چشم و فروشگاه محصولات علمی در این مجموعه در حال ساخت و اجرا هستند. اگر قصد رفتن به جاذبه‌های گردشگری تهران را دارید حتما سری به هیومن پارک بزنید.

شهرستانی‌های عزیزی که به قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری تهران به این شهر سفر کرده‌اند و به دنبال اقامتگاهی مناسب هستند اجاره آپارتمان و سوئیت شخصی می‌تواند گزینه مناسبی برایشان باشد. پیش از سفر با رزرو آنلاین اقامتگاه تمام روز را با خیالی راحت در شهر بگردید و شب را در آرامش سپری کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.