جویس چیست؟ صفر تا صد درباره ایجویس و انواع جویس ویپ juice

ما ایرانی ها عاشق سفر کردن هستیم. به خصوص اگر تعطیلی چند روزه ای پیش رو باشد احتمال اینکه برنامه ای برای سفر نچینیم بسیار کم است. اما امروزه سفر هزینه های بسیاری دارد و در راس آن هزینه های اقامت قرار دارد. در برخی موارد برای کاهش هزینه ها ممکن است به خانه آشنایان و اقوام بروید، در برخی موارد از اقامتگاه های سازمانی استفاده می کنید و در بسیاری از موارد ترجیح می دهید سوئیت یا ویلایی مستقل اجاره کنید.

جویس چیست؟ صفر تا صد درباره ایجویس و انواع جویس ویپ juice

۱۸۴ بازديد

اگر شما هم به دنیای ویپینگ وارد شده اید، حتما برایتان جالب است که بدانید جویس چیست و انواع جویس کدامست؟ در این مقاله به طور مفصل به این مساله خواهیم پرداخت و صفر تا صد ایجوس های دستگاه های ویپ را بررسی خواهیم کرد.

جویس ویپ ( vape juice ) چیست

بعد از اینکه ضررهای سیگار و قلیان برای جهان روز به روز پر رنگ تر شد، همگی به سمت تولید دستگاه هایی رفتند که عمل انتقال نیکوتین و دودزایی را با حداقل آسیب انجام دهد. بعد از مدتها از سال 2003 به بعد دستگاه های ویپینگ به ظهور رسیدند تا انقلابی در این صنعت انجام دهند. همانطور که در سیگار و قلیان ماده ی سوختنی توتون یا تنباکو بوده است و به کمک آن نیکوتین خون در کنار ارضای دودرسانی تامین میشد، در ویپ ها و پادها این ماده به صورت یک مایع به نام جویس شکل گرفت.

جویس یا همان ایجویس ( که البته تلفظ صحیح تر آن جوس است ) در واقع به لیکوئید و مایعی گفته می شود که درون دستگاه های ویپ ( کارتریج ) ریخته شده و با طعم یا نیکوتین خود، احساس خوشایند ویپینگ را برای کاربر ایجاد می کند. این جویس ها که در ویپ کاربرد دارند، درون دستگاه های پاد به سالت نیکوتین معروف هستند که ویژگی های دیگری دارند. به همین دلیل این روزها خرید جویس با استقبال مضاعفی روبرو شده است.

انواع جویس چیست؟

حالا که میدانید ویپ چیست و برای خرید جویس های آن نیاز به راهنمایی دارید، باید بدانید برای بررسی انواع جویس لازم است تا دسته بندی های مختلفی از آن را بررسی کنیم. این امر به خصوص در هنگام خرید جویس مهم تر هم خواهد شد تا انتخاب دقیق تری میان هزاران برند، طعم و مقدار nic با PG و VG متفاوت داشته باشید:

انواع جویس از حیث طعم

طعم های مختلف جویس ویپ شامل دسته بندی هایی از قبیل جویس های میوه ای – جویس های خنک و یخ – جویس با طعم خاص و ترکیبی و همچنین جویس های تنباکویی با طعم سیگار و خنثی ( یا عملا بدون طعم ) می شود.

انواع جویس از حیث میزان نیکوتین

نیکوتین در جویس ویپ یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید آنهاست. جویس ها نیکوتین هایی با میزان مختلف مانند 3 – 6 – 8 – 12 – 18 و صفر ( جویس بدون نیکوتین ) می باشند که البته ممکن است مقادیر دیگری نیز داشته باشد؛ اما معروف ترین آنها همین موارد گفته شده می باشد. نیکوتین 3 و 6 از رایج ترین آنهاست که واحد آن میلی گرم بوده و شامل تمام محلول می شود.

انواع جویس از حیث ابعاد و حجم

حجم مخزن محلول های جویس عموما از قاعده استانداردی پیروی میکند و به طور معمول 60 میلی لیتر می باشند. اما ممکن است برندهای مختلف، حجم های بالاتر یا پایین تر را هم تولید کنند. این حجم بسته به میزان استفاده شما ممکن است میانگین 2 تا 3 هفته ویپینگ معمول و روزانه را شامل شود.

جویس از چه موادی ساخته شده است؟

برای اینکه بدانیم مواد تشکیل دهنده ایجویسی چیست ، باید نگاه دقیق تری به این محصول داشته باشیم. پیش از خرید و مصرف این محصولات لازم است بدانیم دقیقا چه ماده ای را مصرف خواهیم کرد. اما جویس شامل این موارد است:

  • گلیسیرین گیاهی یا VG
  • پروپیلن گلیکول یا PG
  • طعم دهنده جویس
  • نیکوتین

گلیسیرین گیاهی یا وی جی (VG) در جویس چیست؟

گلیسیرین گیاهی ماده ای خوراکی است که از درخت نخل به صورت طبیعی و یا در آزمایشگاه به صورت شیمیایی استخراج میشود. حدود نیمی از مواد تشکیل دهنده جویس ها را VG شامل می شود که طعمی شیرین داشته و وظیفه‌ی اصلی آن تولید دود غلیظ در کنار طعم دلپذیر است. این ماده در نرم کننده های مو، لوازم آرایشی بهداشتی و غیره هم به منظور تزریق رایحه و البته عوامل اثرگذار دیگری نیز استفاده می شود.

پروپیلن گلیکول یا پی جی (PG) در جویس چیست؟

پروپیلن گلیکول یکی از مواد موجود در طبیعت است که روزانه همه انسانها با آن در ارتباط هستند. مواد بهداشتی و آرایشی یکی از مهمترین کاربردهای روزمره PG است.  تحقیقات CDC نشان داد که PG عملا بدون ضرر برای بدن است و تنها عیب آن دهیدراته کردن بدن بوده که با مصرف مناسب روزانه آب برطرف خواهد شد. وظیفه اصلی پی جی در جویس های ویپ، طعم دهندگی و افزایش لذت در ویپینگ می باشد. در ابتدا اکثر جویس را PG تشکیل میداد اما نه تنها آب بدن را خیلی زود تخلیه میکرد بلکه باعث زدن گلو هم میشد. به همین دلیل VG را هم در این جویس ها دخیل کردند تا ویپینگ کاملا بهینه و لذت بخش شود.

طعم دهنده و نیکوتین در ایجویس ها

بیش از 90 درصد از مواد تشکیل دهنده ی جویس ها را بررسی کردیم؛ VG و PG! اما برای اینکه مزه‌های مختلفی در این مایع و لیکوئیدها ایجاد شود که باب ذائقه افراد مختلف باشد، طعم دهنده های طبیعی و خوراکی را به جویس ها اضافه کردند تا طعم های متنوعی بگیرند. اما وظیفه اصلی این جویس ها تامین نیکوتین برای افراد بوده، پس به آنها این ماده اصلی هم اضافه شد که البته در جویس ها از برگ گیاه تنباکو استخراج می شود. لازم به ذکر است که در جویس های بدون نیکوتین ، عملا این مقدار صفر (0) است.

بهترین برندهای جویس در ایران

میدانیم که برند ها و مارک های مختلفی برای جویس ها وجود دارد که هر یک در گرید ها و درجه بندی های مختلف تولید می‌شوند. با توجه به اهمیت سلامت هر فرد، لازم است که حتما برندهای معتبر جویس خریداری شوند. مارک های کمپانی های بزرگ در دنیا که نه تنها به ایران، بلکه به تمام جهان محصولات خود را صادر کرده اند شامل جویس نستی، دکتر ویپز، رایپ ویپز و جویس ویگاد و … که همگی در پرواسموک با بهترین کیفیت و قیمت موجود می باشند.

راهنمای خرید و نکات مهم در جویس ویپ چیست ؟

انواع جویس

با توجه به نوین بودن ویپینگ، اجزای آن و البته سلامت بدن در دنیای ناشناخته ها، لازم است در هنگام خرید جویس به عوامل مختلفی توجه داشته باشیم. همانطور که اشاره شد، پارامترهای مختلفی در زمان تهیه آنها وجود دارد. اما مهمترین پارامتر در هنگام خرید جویس چیست ؟ میزان نیکوتین ! توجه داشته باشید که نیکوتین ماده ای اعتیاد آور است و اگر تا کنون تجربه استعمال دخانیات نداشته اید، از جویس های بدون نیکوتین استفاده کنید. میزان کمتر نیکوتین برای افرادی که مدت زمان زیادی نیست وارد دنیای ویپینگ شده اند توصیه می شود. اما طعم و مزه‌ی جویس که البته انواع بسیار گسترده ای دارد از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب بهترین جویس ویپ است ! میزان PG و VG را هم میتوانید با توجه به توضیحاتی که ارائه شد و شرح هر محصول انتخاب نمایید. اما آخرین پارامتر، برند تولید کننده جویس و البته قیمت جویس است؛ شاید همچنان سوال داشته باشید که بهترین جویس چیست؟ با توجه به تمام این نکات میتوانید مناسب ترین جویس را برای خود انتخاب کنید که البته در پرو اسموک دستانی کاملا باز با مشاوره رایگان خواهید داشت.

شرایط نگهداری جویس چیست؟

اگر از اهالی دنیای ویپینگ باشید میدانید که بهترین زمان استفاده از جویس چیست. درواقع هر جوس ( یا ایجویسی ) را میتوانید تا دو سال بعد از تاریخ تولید، مصرف کنید. همچنین لازم است تا جویس ها به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود تا مصرف خوراکی نگردند. ضمنا از تابش مستقیم نور خورشید به مایع جویس ویپ خودداری کنید و آنها را در مکان هایی خشک و خنک نگهداری کنید. بدین ترتیب جویس شما سالم خواهد ماند و لذت ویپینگ را راحت می چشید.

حالا که تصمیم به استفاده از جویس در ویپ خود دارید، باید به نکاتی که در این مطلب اشاره شد توجه کنید تا بهترین تجربه از استعمال این محصولات را داشته باشید. در تمام این مسیر وبسایت پرو اسموک در کنار شماست تا نه تنها با مشاوره و پشتیبانی، بلکه با خریدی امن و ارسال درب منزل به سراسر ایران، خیال شما را از بابت خرید و چیستی جویس راحت کند. به همین دلیل است که همواره گفته ایم: ” با عشق بکشید ”
منبع: جویس چیست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.