دستگاه پاد چیست ؟ ویژگی‌ها و انواع پاد سیستم (pod)

ما ایرانی ها عاشق سفر کردن هستیم. به خصوص اگر تعطیلی چند روزه ای پیش رو باشد احتمال اینکه برنامه ای برای سفر نچینیم بسیار کم است. اما امروزه سفر هزینه های بسیاری دارد و در راس آن هزینه های اقامت قرار دارد. در برخی موارد برای کاهش هزینه ها ممکن است به خانه آشنایان و اقوام بروید، در برخی موارد از اقامتگاه های سازمانی استفاده می کنید و در بسیاری از موارد ترجیح می دهید سوئیت یا ویلایی مستقل اجاره کنید.

دستگاه پاد چیست ؟ ویژگی‌ها و انواع پاد سیستم (pod)

۱۹۰ بازديد

اگر شما هم امروزه دست جوانان مختلف، دستگاه های جدیدی که مثل یک قلیان کوچک هستند میبینید و تعجب کرده‌اید که نام آنها چیست و تکنولوژی استفاده‌ی آن چطور است، حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید. در این مقاله بناست تا برای شما توضیح دهیم که دستگاه پاد چیست ، چه مزایای دارد، انواع پاد کدامست و در کل هر آنچه از این دستگاه های پاد سیستم لازم است بدانید.

پاد چیست؟

یکی از رایج ترین سوال های امروز این است که دستگاه پاد سیستم چیست؟ پاد ها عملا یک دستگاه و تجهیز الکترونیکی هستند که با تکنولوژی جدیدی نیکوتین لازم را به بدن افراد می رسانند. افرادی که سابقا تجربه زیادی از استعمال دخانیات اعم از سیگار و قلیان داشته اند، بیشتر به سمت پاد سیستم ها گرایش داشته اند. می توان پاد را یک راه حل جدید و کم خطر تر برای جایگزینی با سیگار دانست که امروزه به سیگار الکترونیکی هم معروفند ( به غلط ) !

نحوه عملکرد دستگاه پاد چیست؟

پاد به عنوان یک دیوایس نوظهور، نیکوتین بدن را از طریق دودی تامین میکند که نه بوی ناخوشایندی دارد و نه حاصل سوختن توتون یا تنباکو است. المنت‌های داخل دستگاه پاد توسط باتری های آن تغذیه می‌شوند و با داغ شدن آنها به کمک کویل، مایع ( لیکوئید ) موجود در کارتریج را بخار میکنند. این مایع که عموما سالت نیکوتین نام دارد از گلیسیرین خوراکی تهیه شده است و کمپانی های بزرگ و معتبری طعم های گوناگون آن را با میزان مختلفی از نیکوتین تولید می کنند. بدین ترتیب با هر مکش، این هوا وارد فضای دهان و ریه می شود که نیکوتین خون را تامین میکند و در بازدم دود غلیظی خارج می شود.


آیا به خرید ویپ هم علاقه دارید؟

آیا پاد با ویپ متفاوت است؟

جواب ساده است؛ بله! همانطور که در مقاله ویپ چیست هم اشاره کردیم، تفاوت هایی در ویپ و پاد وجود دارد که دو نمونه از اصلی ترین این فرق ها بدین صورت است:

  • میدانیم که خوراک پاد چیست ؛ سالت ! اما خوراک ویپ ها، جویس نام دارد که در میزان نیکوتین تفاوت دارند. سالت نیکوتین عموما با میزان بالایی از این ماده ( بین 15 تا 50 ) برخوردار است اما نیکوتین جویس ها حدود 3 تا 6 میلی گرم است. به همین دلیل است که پاد سیستم ها بیشتر برای افرادی که سابقه طولانی تری از استعمال دخانیات دارند، انتخاب بهتری است.
  • در ویپ ها میتوان تغییراتی در میزان دود، هوای ورودی، ولتاژ و … ایجاد کرد که البته قیمت بالاتری هم دارند.
بخوانید:  (vape) ویپ چیست؟ | انواع ویپ، مزایا و معایب آن

پادسیستم از چه اجزایی تشکیل شده است؟

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، پاد ها از اجزای استانداردی مانند بدنه، لبی، پورت شارژ، باتری، کویل، کارتریج، سالت نیکوتین، المنت و … ساخته شده که کمپانی های مختلفی در سراسر دنیا هر روز مدل های جدیدی از آنها را با مشخصات فنی گوناگون ارائه میکنند.

انواع دستگاه پاد سیستم

انواع دستگاه پاد سیستم

در هنگام خرید پاد ، شما انتخاب‌های گوناگونی خواهید داشت. اگر شما هم میخواهید بدانید که انواع پاد سیستم چیست، باید بدانید که این دستگاه ها به دو دسته بندی کلی مختلف تقسیم می شوند:

  • پاد یکبار مصرف : اگر به خرید پاد یکبار مصرف علاقه دارید، احتمالا میدانید که این نوع پادها امکان شارژ مجدد باتری و حتی جویس ( سالت ) را ندارند. پس از استفاده از این نوع پاد باید آنها را به سطل های بازیافت مواد الکترونیکی بیاندازید. ( پادهای مخزن بسته )
  • پاد شارژی و معمولی : این نوع دستگاه پاد، به عنوان رایج ترین پادها میان مردم مورد استقبال قرار می‌گیرند. با شارژ کردن باتری این پادسیستم ها و همچنین استفاده از سالت هایی با طعم و مشخصات مدنظر خود، میتوانید ویپینگ دلپذیری را تجربه کنید. به این دسته بندی، پاد مخزن باز هم گفته می شود.

مزایا و معایب ( مضرات ) پاد چیست

شاید یکی از مهمترین سوالات در این حوزه، پرسش ” معایب و ضررهای پاد چیست ” باشد. اگر بخواهیم منصفانه به این سوال پاسخ دهیم، باید گفت نسبت به سیگار، مضرات دستگاه پاد بسیار کمتر است. بر خلاف سیگار که قطران، خاکستر و گوگرد را به درون حلق و ریه ها میفرستد، پاد سیستم صرفا بخار گلیسیرین را منتقل میکند. اما همگی خوب میدانیم که بهرحال نیکوتینی که وارد خون می شود، میزان بیشتری از سیگار است. همچنین تحقیقات کوتاه مدت در مورد پاد سیستم ها، معایب حادی را برای این دستگاه متصور نشده است. اما از سویی دیگر؛ شاید برای شما هم سوال باشد که ویژگی و مزایای پاد چیست !

بخوانید:  مهمترین نکات برای افزایش عمر باتری ویپ و پاد

جدا از چیزی که اشاره شد ( عدم استفاده از خاکستر و قطران ) ، باید گفت سرعت عمل در استعمال این دستگاه ها، تنوع آنها، وزن سبک و ابعاد مناسب آنها، از دیگر مزایای دستگاه پاد سیستم است. همچنین بوی مطبوع آنها به شما اجازه میدهد که حتی در مکان های عمومی هم آن را استعمال کنید و نیکوتین مدنظر بدن خود را تامین نمایید. نسبت به ویپ ها، کار کردن با پادها بسیار ساده تر است؛ ضمنا کام گیری اتوماتیک با سنسور نیز در اکثر آنها تعبیه شده است. برای افرادی که به سیگار اعتیاد داشته اند، استفاده از پاد حتی از منظر اقتصادی هم به صرفه تر خواهد بود؛ ضمن این که مزه ی بد سیگار را ندارد. در واقع هر طعمی را به خود میگیرد که شما میخواهید؛ قلیان کوچک الکترونیکی کم‌ضرر بی‌دردسر سیار …

مارک‌ها و برند بهترین دستگاه پاد چیست

بسیاری از برندهای دخانی که تکنولوژی خود را افزایش داده اند، مشغول تولید و ساخت دستگاه های پاد سیستم با بالاترین کیفیت در نقاط مختلف دنیا هستند. برخی از معروف ترین و بهترین پاد های دنیا را کمپانی های گیک ویپ، پاد لاست ویپ، ووپو، اسموک، پاد یوول و … ارائه کرده اند که میتوانید به سادگی، بهترین آنها را در فروشگاه پرو اسموک بیابید. این محصولات هر یک ویژگی های مختلفی دارند که از یکدیگر متمایز می شوند. پارامترهایی مانند طراحی ظاهری، توان خروجی، باتری، پورت شارژ، قدرت ویپینگ و … از جمله المان‌هایی است که باید در هنگام خرید پادسیستم بدانید که در همین سایت قابل مشاهده است.

بخوانید:  مهمترین نکات برای افزایش عمر باتری ویپ و پاد

سخن پایانی؛ پاد یا سیگار؟

در این مقاله به طور مفصل بررسی کردیم که پاد سیستم چیست. اما به عنوان جمع بندی، اگر اهل سیگار یا قلیان بوده اید که نیاز به ترک آنها دارید اما نیکوتین بدن خود را به مرور تامین خواهید کرد، به سراغ پاد سیستم ها بروید. اگر تا بحال تجربه استعمال دخانیات نداشته اید، استفاده از این تجهیزات به شما پیشنهاد نمی شود؛ هر چند از سایر محصولات دخانی سالم تر است، اما بهرحال باز هم با دود و نیکوتین سر و کار دارد. اگر تصمیم به خرید این تجهیزات داشتید، پرواسموک با مشاوره رایگان، پشتیبانی دائمی و ارسال سریع به تمام ایران با بهترین قیمت در خدمت شماست.
منبع : پاد چیست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.