جاهای دیدنی شمال ایران را بشناسید

ما ایرانی ها عاشق سفر کردن هستیم. به خصوص اگر تعطیلی چند روزه ای پیش رو باشد احتمال اینکه برنامه ای برای سفر نچینیم بسیار کم است. اما امروزه سفر هزینه های بسیاری دارد و در راس آن هزینه های اقامت قرار دارد. در برخی موارد برای کاهش هزینه ها ممکن است به خانه آشنایان و اقوام بروید، در برخی موارد از اقامتگاه های سازمانی استفاده می کنید و در بسیاری از موارد ترجیح می دهید سوئیت یا ویلایی مستقل اجاره کنید.

جاهای دیدنی شمال ایران را بشناسید

۳۰۹ بازديد

شمال ایران

شهرهای شمالی ایران بخاطر سرسبزی و طبیعت و طراوتی که دارند، همیشه از جمله مهمترین مقاصد سفری برای همه مردم کشور ما هستند. فرقی هم نمی کند در چه فصلی از سال قرار داشته باشید، سفر به شمال همیشه جذابیت های بسیاری دارد و مخاطبین بسیاری هم در سراسر کشور برای خود دست و پا کرده است. اما چرا سفر به شمال این همه محبوبیت دارد؟

بهترین جاهای تفریحی و دیدنی در شمال کشور

طبیعت سرسبز شمال ایران و جنگل های زیبا و رودخانه های سرشار از آب در دل کوه های شمالی، از سالها پیش از جمله مقاصد سفری محبوب در بین مردم کشور ما بوده است. اگر نمی دانستید حتی بهتر است بگوییم که اگر کمی در مورد سفر به شهرهای شمالی کشور تحقیق کنید، حتی عکس هایی از زمان پیش از انقلاب و خیلی دور تر هم پیدا خواهید کرد.

اما برویم به سراغ موضوع اصلی، جاهای دیدنی شمال!

بهترین مراکز تفریحی و دیدنی در شمال کشور

جنگل مه آلود پاسند، بهترین جاذبه مازندران

اگر برای گردش و تفریح به دنبال یکی از بکرترین مناطق گردشگری در شهرهای شمالی هستید، بهترین مقصد سفر شما جنگل پاسند در مازندران است. برای رسیدن به پاسند باید به سمت بخش های شرقی استان مازندران حرکت کنید تا به شهرستان بهشهر برسید. در همین مسیر اگر ۳ کیلومتر دیگر راه را ادامه بدهید به تابلوی راهنمای پاسند خواهید رسید و باقی راه دیگر از آنجا پیداست.

جنگل بکر و دست نخورده پاسند یکی از بکرترین و زیباترین مناطقی است که در شهرهای شمالی می توانید پیدا کنید.

ییلاق اولسبلنگاه ماسال – ارتفاعات کوه تالش در گیلان

حتی اگر به بخش های شمالی کشور سفر نکرده باشید و طبیعت گیلان را از نزدیک ندیده باشید، حتما نام ماسال به گوشتان خورده است. کوه های تالش در استان گیلان قرار دارند و خود به تنهایی از مهمترین و زیباترین جاذبه هایی است که در شمال ایران پیدا می کنید.

اما اینبار هدف سفرمان فقط کوه های تالش نیست، به دنبال رسیدن به ییلاق اولسبلنگاه ماسال نیز هستیم. در مسیر صعود به کوه های تالش در استان گیلان و در ارتفاع ۱۴۸۹ متری، ییلاقی بسیار سرسبز و دیدنی روبروی شما خواهد بود که تجربه بی نظیری از سفر به شمال است.

در این منطقه خانه های چوبی هم وجود دارد که مخصوص ساکنین بومی ماسال است و برخی فصل های سال در آن زندگی می کنند.

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

منطقه ییلاقی دشت النزه، اقامتگاه افرایی ۲۰۰ ساله

همچنان در استان زیبای گیلان هستیم، اما این بار به معرفی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی آن خواهیم پرداخت. در منطقه ماسال و بخش شاندرمن، مکان تفریحی و گردشگری بسیار زیبایی به نام منطقه ییلاقی دشت النزه وجود دارد که مشابه با آن را در هیچ جای دنیا ندیده اید!

این منطقه یکی از مهمترین مسیرهای ییلاقی شمال ایران است و در آن می توانید بقعه مبارک امامزاده ابراهیم النزه را هم مشاهده نمایید. در جلوی بنای امامزاده یک افرای ۲۰۰ ساله هم وجود دارد که منظره ای دیدنیست! در این منطقه درختان ولیک سرخ و سیاه، گلابی وحشی، گردو، آلوچه وحشی دیده می‌ شود، از دشت النزه به آبشار واشیاره نیز دسترسی خواهید داشت، البته کمی پیاده روی برای رسیدن به آن زیاد است.

 تالاب کیاکلایه گیلان

همچنان سفرمان را در گیلان ادامه می دهیم، اما اینبار به سراغ یک تالاب زیبا می رویم، تالاب کیاکلایه در لنگرود گیلان. این تالاب در بخش های شمالی کشور یکی از غنی ترین نمونه های گیاهی را به لحاظ تنوع در خود دارد و طبیعتی بسیار دیدنی است.

جاذبه های این تالاب به قدری دیدنی است که هر کسی در زندگی خود حداقل یکبار باید از آنها دیدن کند، پس در سفر بعدی تان به گیلان پیشنهاد می کنیم حتما از تالاب کیاکلایه دیدن کنید.

 تالاب کیاکلایه گیلان

آبشارهای زیبای آلامن در استان گلستان

این آبشار های فوق العاده در استان گلستان به نام آبشار اوترنه نیز شناخته می شوند و در روستایی به همین نام قرار دارند. اگر به طور دقیق به دنبال آدرس هستید باید اینطور بگوییم که آبشارهای الامن در شهرستان علی آباد کتول و در دل جنگل های کبودوال پنهان شده اند.

ارتفاع این آبشار در حدود ۷ متر است و از یک دیواره صخره ای به پایین میریزد. در پایین آبشار حوضچه ای به عمق ۱ متر ایجاد شده است.

سد اسکندر – دیوار تاریخی گرگان

یکی از معروفترین بناهای زیبایی که در شهر گرگان پیدا خواهید کرد، نوعی دیوار دفاعی است که به نام سد انوشیروان، که با نام های سد اسکندر و سد فیروز هم شناخته می شود. این دیوار دفاعی از شرق دریای خزر در ناحیه گمیشان آغاز می شود و در نهایت به سمت شرق و گنبد کاووس، در کوه های پیش کمر به انتها می رسد. این دیوار ۱۵۵ کیلومتر طول دارد و در طی دوره های مختلف مورد استقبال و استفاده مردم بوده است.

سد اسکندر - دیوار تاریخی گرگان

آبشار رنگو

آبشار رنگو در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده و از مسیر پارک جنگلی و روستای توشن در ۵ کیلومتری جنوب گرگان قابل دسترسی است. مسیر دسترسی به آبشار رنگو از داخل جنگل‌های پردرخت و تاریک منطقه، مسیری سخت و گمراه‌کننده است که وجود یک راهنمای محلی به رسیدن به آبشار الزامی است. اما توصیه می کنیم در سفر خود به گرگان حتما از این مکان زیبا دیدن کنید.

پارک جنگلی ناهارخوران، قدیمی ترین مکان دیدنی گرگان در شمال

همانطور که در عنوان هم قید کرده ایم، پارک جنگلی نهارخوران یکی از قدیمی ترین مناطق تفریحی و گردشگری در استان گلستان است. این مجموعه پارک زیبا که احتمالا تصاویری از آن دیده اید، در ۴ کیلومتری بخش های جنوبی شهر گرگان قرار دارد.

این پارک مجموعه اى از فضاهاى جنگلى در اطراف جاده و همچنین حاشیه رودخانه و محدوده هاى تاسیسات شهردارى و جهانگردى را شامل میشود که از سال ۱۳۳۸ توسط سازمان جنگلها و مراتع کشور به منظور تامین تفرجگاه اهالى گرگان در اختیار شهردارى گرگان قرار داده شده است.

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی النگدره، شاخص ترین پارک جنگلی شمال

جنگل های النگدره یکی از ۷ منطقه گردشگری مهم در کشور است که از اهمیت بالایی برخودار می باشد. النگدره همچنین شاخص ترین پارک جنگلی است که می توانید در شهرهای شمالی پیدا کنید.

داخل این پارک جاده ای آسفالت وجود دارد و هر کجای آن که بخواهید می توانید بنشینید و از طبیعت بی نظیر آن بهره ببرید. پارک جنگلی النگدره به مساحت ۱۸۵ هکتار و در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران قرار گرفته است.

جنگل توسکستان یا جهان نما در جنوب گرگان

در سفر به شمال کشور و شهری مانند گرگان، اگر مسیر حرکت خود را به سوی بخش های جنوب شرقی شهر معطوف کنید، در فاصله ۴۰ کیلومتری گرگان به جنگل های توسکستان می رسید. این جنگل در حدود ۸۰ کیلومتر از شاهرود فاصله دارد.

در ابتدای این جنگل روستایی با همین نام قرار دارد. بالاترین نقطه این جنگل را منطقه جهان نما می‌نامند که با عبور از جاده‌های پر پیچ و خم به آن می‌رسند.

جنگل توسکستان یا جهان نما در جنوب گرگان

دریاچه چورت، دریاچه ای طبیعی اما مصنوعی!

اگر این عنوان برایتان کمی گمراه کننده بود باید به نحوه پیدایش آن اشاره کنیم تا متوجه نکته این تیتر بشوید. دریاچه چورت در سال ۱۳۲۰ بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد به وجود آمده است. پس خیلی هم طبیعی نیست!

اگر در سفر به این جاذبه های دیدنی قصد اقامت در ماسال، اجاره ویلا در گرگان ، ویلا در بهشهر یا شهرهای دیگر در شمال کشور را داشته باشید می توانید از طریق سایت شب ویلا و اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو و اجاره نمایید.

این دریاچه زیبا در حدود ۲٫۵ هکتار وسعت دارد و به دریاچه میانشه هم شهرت دارد، اما از آنجا که به روستای چورت نزدیکی بیشتری دارد، به دریاچه چورت معروف است.

در این نوشتار به معرفی بهترین مکان های دیدنی شمال پرداختیم، هرچند که جاهای دیدنی شمال به این سادگی به پایان نمی رسند و خیلی بیشتر از این موارد هستند.
منبع وبلاگ شب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.