(vape) ویپ چیست؟ | انواع ویپ، مزایا و معایب آن

ما ایرانی ها عاشق سفر کردن هستیم. به خصوص اگر تعطیلی چند روزه ای پیش رو باشد احتمال اینکه برنامه ای برای سفر نچینیم بسیار کم است. اما امروزه سفر هزینه های بسیاری دارد و در راس آن هزینه های اقامت قرار دارد. در برخی موارد برای کاهش هزینه ها ممکن است به خانه آشنایان و اقوام بروید، در برخی موارد از اقامتگاه های سازمانی استفاده می کنید و در بسیاری از موارد ترجیح می دهید سوئیت یا ویلایی مستقل اجاره کنید.

(vape) ویپ چیست؟ | انواع ویپ، مزایا و معایب آن

۲۰۵ بازديد

اگر شما هم به تازگی با دنیای ویپینگ آشنا شده اید و یا هر چند مختصر درباره آن شنیده اید، احتمالا به دنبال جواب سوالات مختلفی هستید. سوالاتی از قبیل ویپ چیست؟ انواع ویپ کدام است؟ مزایای استفاده از ویپ و ویپینگ چیست؟ معایب، عوارض و مضرات ویپ کدام است؟ و مجموعا مقایسه ی ویپ و سیگار به همراه تفاوت های آنان. در این مقاله بناست به این سوالات پاسخ دهیم تا اطلاعات کاملی از ویپ و ملزومات آن داشته باشید.

دستگاه ویپ چیست ؟ معرفی VAPE

ویپ درواقع یک تجهیز و وسیله الکترونیکی است که با تبدیل لیکوئید ( جویس ) متشکل از گلیسیرین خوراکی، به بخار میتواند جایگزین مناسبی برای سیگار باشد و نیکوتین لازم را برای بدن فراهم کند. این وسایل عملا به صورت الکترونیکی و به صورت شارژی کار میکنند. به این عمل ویپینگ میگویند که بدون استعمال قطران و خاکستر سیگار است. اما در ادامه به این خواهیم پرداخت که در مقایسه با سیگار، مزایای ویپ چیست و از چه بخش هایی تشکیل شده است.

اجزای تشکیل دهنده ویپ چیست؟

انواع مختلفی از ویپ ها وجود دارند اما اکثرا از یک ساختار ثابت بهره میبرند:

  • مخزن ویپ یا تانک؛ که محل نگهداری جویس آنها است.
  • ماد mod؛ که بدنه اصلی ویپ است و ممکن است دارای صفحه نمایش باشد یا نباشد. اگر شما هم سوال دارید که نام دیگر ویپ چیست؟ باید بدانید که به همین دلیل به آنها “پادماد” هم می‌گویند.
  • مایع ویپ ( لیکوئید یا جویس )؛ که مشابه توتون در سیگار ( اما به صورت مایع ) عمل میکند.
  • دهانه یا لبی؛ محلی است که از طریق آن مکش انجام می شود.
  • کویل یا coil؛ به آن کوئل هم میگویند و عملا یک المنت گرمایشی است که وظیفه دارد جویس های روی پنبه‌ی ویپ را گرم کرده و به بخار تبدیل کند. این بخش یک وسیله‌ی مصرفی است و هر چند وقت یکبار باید تعویض شود.
  • باتری ویپ؛ منبع تامین انرژی برای کویل ها جهت بخار کردن جویس ویپ است.
  • اتومایزر؛ پس از اینکه کویل انرژی خود را از باتری تامین کرد، اتومایزر به آن کمک میکند تا بخار در ویپ ایجاد شود.
  • سایر لوازم مانند سیم ویپ، کوتون یا پنبه، صفحه نمایش، دکمه ها و …
بخوانید:  مهمترین نکات برای افزایش عمر باتری ویپ و پاد

کارکرد ویپ چیست

 

نحوه کارکرد ویپ چیست؟ تکنولوژی vape

حالا که میدانیم دستگاه ویپ چیست، باید سوال اساسی تری را پاسخ دهیم. ویپ چگونه کار می‌کند؟

با آغاز پک زدن و مکش کاربر از طریق دهانه دستگاه، المنت موجود در کویل توسط باتری های ویپ فعال می شود و گرمای حاصل از آن به سمت اتومایزر منتقل می‌شود. همزمان پنبه ( کوتون ) ویپ که آغشته به جویس و مایع لیکویید است توسط اتومایزر ویپ بخار می‌شود. این بخار وارد دهان و ریه کاربر می‌شود که شامل نیکوتین مورد نیاز است.

بدین ترتیب این روند با استفاده از چیپست های موجود در دستگاه ویپ و سنسور های آن تکرار می‌شود. اطلاعات لازم درمورد ویپینگ هم بر روی نمایشگر آن به شما ارائه می‌شود و یا چراغ های LED موجود در آن روشن خواهند شد. بخار غلیظ خروجی از ویپ به همراه انتقال نیکوتین موجود در مایع ویپ، لذت ویپینگ را دوچندان خواهد کرد.

انواع ویپ چیست و مدل های ویپ کدامست؟

برای شناخت بهتر این دستگاه‌ها که اسامی گوناگونی مانند ویپ، پادماد، ویپ پاد، VAPE و … دارد، باید بدانیم که انواع ویپ چیست:

سیگار الکتریکی ؛ نسخه کوچک شده ی ویپ ها

البته که نمیتوان خرید سیگار الکترونیکی را همان ویپ نامید، اما این اصطلاح برای این تجهیزات رایج است. کوچکترین انواع ویپ همین سیگارهای الکترونیکی است که بوی متفاوتی داشته و شارژی هستند؛ اما تمام آنها هرگز در دسته بندی ویپ ها قرار نمی‌گیرند.

ویپ قلمی ؛ یکی از بهترین انواع ویپ

این نوع ویپ ها ابعاد کوچکی دارند و عموما باریک و درازند. ویپ قلمی از سیگار الکترونیکی بهتر و تکنولوژیک تر است که قابلیت تعویض ایجویس، مخزن و غیره را دارد.

بخوانید:  مهمترین نکات برای افزایش عمر باتری ویپ و پاد

پاد ویپ

جدا از اینکه پادها خود نوعی از دستگاه های ویپینگ هستند، اما بعضی از ویپ ها با نام ویپ پاد وجود دارند که از دو بخش مجزای باتری و دستگاه تشکیل شده اند. قدرت این نوع ویپ ها بیشتر از موارد قبلی است که به رسالت ویپ هم نزدیک تر است. اما عموما وزن و ابعاد بزرگتری دارند.

ماد ویپ ؛ از قدرتمندترین انواع ویپ

بهترین تجربه ویپینگ با ماد ویپ ها ( پادماد ) رقم میخورد. اما مزیت یک ماد ویپ چیست؟ قدرت بیشتر، طول عمر باتری، تعویض تمام قطعات اصلی، ویپینگ لذت بخش، تنظیم خروجی های دستگاه و… که طبعا قیمتی بالاتر دارند ! این دستگاه ها در بخش خرید ویپ فروشگاه پرواسموک موجود است.

انواع ویپ از لحاظ تکنولوژی به کار رفته، برند و غیره دسته بندی های متنوعی دارد. اما عمومی ترین آنها همین بخش های اشاره بود. در کنار آنها ویپ اسکونک هم به عنوان یکی از پیشرفته ترین این تجهیزات در بازار موجود است.

مزایای ویپ چیست

مزایای ویپ چیست؟ آیا ویپ میتواند جایگزین سیگار باشد؟ ( ترک سیگار با ویپ )

همواره درباره مضرات ویپ و مزایای آن جنگ بسیاری بوده است. اما بیایید صادقانه تحلیل کنیم. اگر اهل سیگار و قلیان کشیدن هستید، ویپ میتواند جایگزین مناسبی برای سیگار باشد. لذت ویپینگ، در دست گرفتن ویپ های خاص، غلظت دود زیاد و… از موارد ظاهری استفاده از ویپها می باشد.

اما مزایای دیگری نیز در آن هست. شاید همین که هر بار برای استعمال نیکوتین میتوانید خیلی سریع با یک کامدهی ساده از ویپ استفاده کنید، یا حتی بوی مطبوع ویپ از مزایای آن است. جابجایی ساده آنها نیز بسیار عامل مهمی است.

علاوه بر آن عدم وجود قطران، گوگرد و خاکستر در این دستگاه ها و جایگزینی آنها با بخار گلیسیرین خوراکی یکی از مهمترین مزایای ویپ است. بدین صورت مضرات ویپ از سیگار کمتر خواهد بود. اما در صورتی که سیگاری نیستید، باید بدانید که بهرحال به ریه های خود دود متصاعد از بخار دارای نیکوتین وارد خواهید کرد.

بخوانید:  مهمترین نکات برای افزایش عمر باتری ویپ و پاد

مضرات ویپ چیست؟ عوارض ویپ در کوتاه مدت و بلند مدت

در مورد مضرات ویپ مقالات بسیاری در حال انتشار است که هنوز هیچ کدام نتوانسته اند عوارض ویپ در بلند مدت را ثابت کنند. این موضوع همچنان در حال مطالعه است اما همانطور که در بخش “مزایای ویپ چیست” اشاره کردیم، به وسیله یک مایع شیمیایی و بخار آن بناست به ریه های خود دود و به بدن خود نیکوتین منتقل کنید.

بهترین برندهای ویپVAPE در ایران و جهان

برندهای گوناگون از ویپ در بازار وجود دارد اما قطعا باید بدانیم که بهترین ویپ چیست! برندها، کمپانی ها و مارک های معروف ویپ مانند ویپرسو، گیک ویپ، لاست ویپ و ووپو از بهترین های این تجهیزات است. هر کدام از این برندها دارای انواع ویپ های گوناگون می باشند که در بازار ایران و جهان موجودند. با بررسی کامل مشخصات این تجهیزات از پرواسموک میتوانید انتخابی دقیق داشته باشید.

خرید ویپ چیست

سخن پایانی؛ خرید ویپ یا سیگار؟ بله یا خیر

همانطور که پیشتر گفتیم، خرید ویپ از تهیه سیگار امری منطقی تر است. اما اگر تا بحال به سراغ سیگار و قلیان نرفته اید ( که بسیار کار خوبی کرده اید ) ، استفاده از ویپ پیشنهاد نمی‌شود. بهرحال اگر پاسخ این سوال که ویپ چیست را گرفتید و تمایل به تهیه آن دارید، فروشگاه پرو اسموک با بهترین کیفیت، مشاوره رایگان، پشتیبانی دائمی و ارسال سریع به تمام ایران می تواند انتخابی مطمئن برای شما باشد.

اگر از خریداران این دیوایس ها باشید قطعا میدانید که جویس ویپ چیست! پرو اسموک علاوه بر خود این تجهیزات میتواند جویس یا لیکوئید لازم برای هریک را با میزان مختلفی از نیکوتین به همراه سایر لوازم جانبی این دستگاه ها به شما ارائه کند.
منبع: ویپ چیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.