آبشار کبودوال، آن‌جا که آب بر روی مخملی سبز می‌رقصد

ما ایرانی ها عاشق سفر کردن هستیم. به خصوص اگر تعطیلی چند روزه ای پیش رو باشد احتمال اینکه برنامه ای برای سفر نچینیم بسیار کم است. اما امروزه سفر هزینه های بسیاری دارد و در راس آن هزینه های اقامت قرار دارد. در برخی موارد برای کاهش هزینه ها ممکن است به خانه آشنایان و اقوام بروید، در برخی موارد از اقامتگاه های سازمانی استفاده می کنید و در بسیاری از موارد ترجیح می دهید سوئیت یا ویلایی مستقل اجاره کنید.

آبشار کبودوال، آن‌جا که آب بر روی مخملی سبز می‌رقصد

۳۱۹ بازديد

معرفی آبشار کبودوال

بی دلیل نیست به محض این که فرصتی برای سفر پیدا می‌کنیم راهی شهرهای شمالی کشورمان می‌شویم تا جانی تازه کنیم. چرا که طبیعت سرسبز، منحصر به فرد و بکر آن روح نواز است و بهترین وسیله برای تسکین و آرامش آدمی. در این میان استان گلستان نیز با وجود جاذبه‌های طبیعی فراوان از محبوب‌ترین استان‌ها و مقاصد سفر نزد گردشگران است و به خاطر آبشارهای بسیاری که دارد به سرزمین آبشاران معروف است. آبشار تمام خزه‌ای کبودوال یکی از تماشایی‌ترین آبشارهای استان گلستان است که سالانه بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت را راهی این استان می‌کند. اگر قصد اقامت در استان گلستان را دارید به شما توصیه می کنیم حتما سری به آبشار کبودوال بزنید و از تماشای این طبیعت زیبا لذت ببرید.

آبشار کبودوال آن‌جا که آب بر روی مخملی سبز می‌رقصد

آبشارکبودوال

چطور به آبشار کبودوال برویم؟

در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شرقی علی آباد کتول و ۱۱ کیلومتری دامنه کوه هارون نزدیک به روستای معصوم آباد فندرسک آبشاری زیبا و منحصر به فرد به نام آبشار کبودوال قرار دارد. برای این که به این آبشار برسید باید به شهر علی آباد کتول بروید. پس از آن با راهنمایی تابلوها و طی حدودا ۵ کیلومتر مسیر جنگلی به پارکینگ می‌رسید. حالا یک پیاده روی تقریبا نیم ساعته در پیش دارید تا به یکی از خاص‌ترین و تماشایی‌ترین آبشارهای ایران برسید. مسیر سنگفرش و پلکانی دسترسی به آبشار کبودوال را آسان کرده و گذر از کنار رودخانه و قدم زدن در جنگل برای رسیدن به آبشار شما را از همان ابتدای راه شگفت زده می‌کند و حسابی سر ذوق می‌آورد. فقط یادتان باشد حتما کفش مناسب بپوشید که پیاده روی برایتان آسان شود و خدایی نکرده دچار کمردرد یا پا درد نشوید.

برای اجاره ویلا در گلستان کلیک کنید

آبشار کبودوال در 5 کیلومتری علی آباد کتول استان گلستان

آبشار کبودوال

چه فصلی برای سفر مناسب‌تر است؟

در بهار و تابستان به خاطر آب و هوای مناسب و طبیعت سرسبز منطقه، گردشگران زیادی راهی آبشار کبودوال می‌شوند. اما به طور کل از آن‌جایی که این منطقه به لحاظ شرایط آب و هوایی یکی از معتدل‌ترین مناطق کشورمان به حساب می‌آید، در هر چهار فصل سال مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کند و جلوه‌هایی از طبیعت تماشایی‌اش را به تماشا می‌گذارد. یکی از محبوب‌ترین فصل‌های سفر به جاذبه‌های طبیعی نزد طبیعت گردان پاییز است که درختان لباس زرد و نارنجی خود را به تن می‌کنند و هوش از سر آدم می‌برند. با رسیدن زمستان هم طبیعت رخت سپید خود را می‌پوشد و برف چهره‌ای نو به آن می‌بخشد. خلاصه این که جاذبه در تمام فصول سال بسیار دیدنی و زیباست اما برای سفر به آبشار کبودوال در نیمه دوم سال به خصوص زمستان باید بیشتر احتیاط کنید و مجهزتر باشید.

بهار و تابستان و پاییز مناسب برای سفر به آبشارکبودوال

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال، تنها آبشار تمام خزه‌ای ایران

استان گلستان به مرکزیت گرگان به خاطر وجود آبشارهای متعدد و چشمه سارهای فراوان طبیعت زیبا و شگفت انگیزی دارد که سالانه طبیعت گردان و مسافران زیادی را راهی این منطقه می‌کند. آبشار کبودوال یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان و تنها آبشار تمام خزه‌ای ایران است که حتی در سطح جهانی نیز نمونه‌ای منحصر به فرد به حساب می‌آید. همه چیز در این‌جا آنقدر زیباست که به تابلوی نقاشی می‌ماند و باور واقعی بودن آن سخت است.

آبی زلال و شفاف از دامنه کوه هارون به ارتفاع ۱۷۸۰ متر سرچشمه می‌گیرد، بر روی مخملی سبز می‌رقصد و به دره‌ای جنگلی می‌ریزد. تصاویر و مناظر حیرت انگیزی که از همان ابتدای مسیر پیش چشمان شماست، صدای گوش نواز آب، آواز پرندگان و نسیم خنکی که صورتتان را نوازش می‌دهد، آرامشی بی انتها و خاطراتی خوش و به یاد ماندنی از این سفر را برای شما به ارمغان می‌آورند.

آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری در مسیر رسیدن به آبشار کبودوال قرار دارد و حوضچه‌هایی که در زیر آن‌ها به وجود آمده امکان آبتنی و شنا را برای افراد فراهم کرده است. همچنین رفتن زیر آبشار و آب بازی کردن نیز تجربه هیجان انگیز و لذت بخشی است که می‌توانید در این سفر برای خود رقم بزنید. پس یادتان باشد حتما لباس اضافه بردارید.

در ضمن اگر دوست داشتید به سرچشمه آبشار برسید باید از صد متری آبشار به سمت چپ از کوه بالا بروید. بعد از این که تقریبا ۳۰۰ متر را طی کردید به سرچشمه می‌رسید و چشم اندازی باشکوه شما را شگفت زده می‌کند.

آبشارکبودوال جاذبه گردشگری استان گیلان

آبشارکبودوال

امکانات پارک جنگلی و آبشار کبودوال

پارک جنگلی و آبشار کبودوال مقصدی پرطرفدار نزد طبیعت گردان و گردشگران داخلی و خارجی است. به همین خاطر در سال‌های اخیر امکانات نسبتا مناسبی برای رفاه حال مسافران و جذب بیشتر گردشگران در این منطقه در نظر گرفته شده است. سکوها و چادرهای مسافرتی انفرادی و گروهی در مسیر آبشار، آلاچیق، پارکینگ در ابتدای مسیر جنگلی، سرویس بهداشتی، بوفه و سوپر مارکت و نمازخانه از جمله این امکانات رفاهی هستند.

شب را کجا بمانیم؟

اگر قصد دارید شب را در این منطقه بمانید می‌توانید در جاهای مناسبی از پارک جنگلی و آبشار کبودوال چادر برپا کنید. برای کمپینگ در طبیعت باید وسایل مورد نیاز مانند چادر، کیسه خواب و لباس مناسب را با خود ببرید.

ممکن است برای بعضی‌ها به خصوص خانواده‌هایی که کودک یا فردی مسن همراهشان است شب مانی در طبیعت سخت باشد. یک انتخاب دیگر این است که خانه محلی‌ها را از آن‌ها کرایه کنید و با آرامش شب را سپری کنید. همچنین با توجه به فاصله کم آبشار از شهر علی آباد کتول، می‌توان برای اقامت به گزینه‌های دیگری مانند اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان شخصی در علی آباد کتول هم فکر کرد. بهتر است قبل از سفر سایت‌های مربوط به اجاره آنلاین اقامتگاه را بررسی کنید.

در این صورت با توجه به تنوع و تعدد گزینه‌ها در نهایت می‌توانید متناسب با هزینه و سلیقه خود اقامتگاه مناسبی را انتخاب و رزرو کنید و مجبور نمی‌شوید شتاب زده و با عجله تصمیم بگیرید.

آبشارکبودوال

آبشارکبودوال

چه چیزهایی با خود ببریم؟

از آن‌جایی که معمولا هوای این منطقه بارانی است یا ممکن است دلتان بخواهد آب بازی کنید، بهتر است حداقل یک دست لباس اضافه با خودتان بردارید. برای رسیدن به آبشار کبودوال حدود نیم ساعت پیاده روی دارید پس حواستان باشد کفش مناسب پیاده روی بپوشید که خسته نشوید. خوراکی‌های سبک مانند خرما، دوربین عکاسی برای ثبت یادگاری از طبیعت بکر اطراف و وسایل لازم برای کمپ در طبیعت مانند چادر و کیسه خواب (در صورتی که قصد شب مانی در طبیعت را دارید) را با خود به همراه داشته باشید.

طبیعت میزبان سخاوتمند و مهمان نوازی برای ماست، بنابراین ما هم وظیفه داریم مهمان خوب و مهربانی برای آن باشیم.
منبع وبلاگ شب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.