جنگل جیغ، جنگلی مرموز و ترسناک در نزدیکی مشهد

ما ایرانی ها عاشق سفر کردن هستیم. به خصوص اگر تعطیلی چند روزه ای پیش رو باشد احتمال اینکه برنامه ای برای سفر نچینیم بسیار کم است. اما امروزه سفر هزینه های بسیاری دارد و در راس آن هزینه های اقامت قرار دارد. در برخی موارد برای کاهش هزینه ها ممکن است به خانه آشنایان و اقوام بروید، در برخی موارد از اقامتگاه های سازمانی استفاده می کنید و در بسیاری از موارد ترجیح می دهید سوئیت یا ویلایی مستقل اجاره کنید.

جنگل جیغ، جنگلی مرموز و ترسناک در نزدیکی مشهد

۳۱۹ بازديد

اگر کسی برایتان درباره ماجراهایی ترسناک از جنگلی مرموز حرف بزند، اولین حدسی که می‌زنید این است که آن شخص فیلم ترسناکی که شب قبل دیده را تعریف می‌کند. شاید هم مستندی درباره یکی از جنگل‌های مرموز آن سر دنیا تماشا کرده یا مطلب و کتابی از ادبیات وحشت خوانده است! اما همان‌طور که خودتان هم می‌دانید این ماجراها فقط در فیلم‌ها و کتاب‌ها اتفاق نمی‌افتد.

در واقعیت هم نقاط و جاذبه‌های گردشگری ترسناک و رازآلود زیادی وجود دارد که گردشگران کنجکاو و ماجراجو را به سمت خود می‌کشاند مثل جنگل جیغ در همین کشور خودمان.

جنگل جیغ یکی از آن مقاصد رازآلود کشورمان است که علاوه بر طبیعت زیبا و مناظر شگفت انگیز و چشم نواز کمی ترس و وحشت را هم چاشنی خود کرده است! خیلی از ما وقتی تعطیلاتی کوتاه و فرصتی برای تفریح داریم، رفتن به جنگلی سرسبز و خوش آب و هوا اولین انتخابمان است تا نفسی تازه کنیم.

جنگل‌هایی که منبع آرامشند اما گاهی هم می‌توانند ماجراهایی را در دل خود پنهان کنند و پر رمز و راز و وهم آلود باشند. اگر دلتان می‌خواهد کمی هیجان و ماجراجویی را تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به جنگل جیغ که جنگلی مرموز و ترسناک در نزدیک مشهد است سر بزنید.

جنگل جیغ
جنگل جیغ

جنگل جیغ کجاست؟

روستای سربرج روستایی از توابع بخش طرقبه در مشهد است، که جنگلی مرموز را در خود جای داده است. جنگل سربرج، معروف به جنگل جیغ تا چند سال پیش فقط جنگلی سرسبز و خوش آب و هوا بود که مسافران مشهد و محلی‌ها تعطیلات آخر هفته خود را کنار رودخانه‌اش می‌گذراندند.

اما از سال ۹۰ به خاطر صداهایی که شب‌ها از آن‌جا به گوش می‌رسد به جنگلی وهم آلود تبدیل شده که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. با این حال خیلی‌ها هم جرات رفتن به آن به خصوص شب ماندن در آن‌جا را ندارند.

جنگل جیغ از جاذبه های گردشگری مشهد که با این شهر حدود ۴۵ دقیقه رانندگی، فاصله دارد.

جنگلی که شب تا صبح جیغ می‌کشد!

روزها در جنگل جیغ همه چیز طبیعی و عادی است. صدای چهچهه پرندگان و آب رودخانه به گوش می‌رسد و آرامشی بی‌نظیر نصیب آن‌هایی می‌شود که راهی این جنگل شده‌اند.

اما همین که شب می‌رسد و هوا تاریک می‌شود صداهایی عجیب و غریب که شبیه جیغ یا سوت است از جنگل شنیده می‌شود و تا سپیده دم هم ادامه دارد. صدایی که برخی می‌گویند شبیه جیغ زنی است که زنده زنده در آتش می‌سوزد! این طور که به نظر می‌رسد علاوه بر ترسناک بودن ماجرا کمی جنایی هم شد!

برخی از اهالی می‌گویند که جنگل جیغ نفرین شده است و اجنه و شیاطین در آن زندگی می‌کنند.

این موجودات ماورایی شب‌ها در جنگل پرسه می‌زنند و جیغ‌ها و صداهای ترسناک هم مربوط به آن‌هاست. عده‌ای دیگر هم بر این باورند که این صداها مربوط به ملخ‌هایی می‌شود که به این منطقه هجوم می‌آورند و شب که می‌شود در جنگل برای خودشان آواز سر می‌دهند! افراد دیگری هم هستند که این جیغ‌ها را ناشی از پیچیدن باد در میان شاخ و برگ درختان و تغییرات آب و هوایی می‌دانند.

در این میان ماجرای رودخانه نیز این شایعات را تقویت کرد و ترس و شک به این که واقعا پدیده‌ای ترسناک و شگفت انگیز در حال رخ دادن است، در دل اهالی بیشتر شد. جنگل جیغ در دره رودخانه‌ای قرار دارد که یکی از سرچشمه‌های سد طرق است و برخی از فصول سال خشک می‌شود.

اما از سال ۹۰ که این صداها به گوش می‌رسد آب رودخانه در همه فصل‌ها جاری بوده و خشک شدن آن متوقف شده است. وقتی پدیده‌ای شگفت انگیز رخ می‌دهد و ماجرا از حالت معمول فاصله می‌گیرد، بازار شایعات و حدس و گمان‌ها نیز داغ می‌شود. اما حقیقت ماجرا چیست؟ اگر داستان اجنه منطقی و واقعی به نظر نمی‌رسد، پس دلیل این سر و صداها چه چیزی می‌تواند باشد؟

جنگل جیغ مشهد

راز این جنگل وهم انگیز چیست؟

اوایل اهالی روستا خیلی به این سر و صداها توجه نشان نمی‌دادند و فکر می‌کردند صداها گذراست. پس از مدتی که این صداها ادامه پیدا کرد و دهیار روستای سربرج طرقبه متوجه ترس بعضی از افراد محلی و گردشگران شد، تصمیم گرفت موضوع را به بخشداری منطقه اطلاع بدهد.

کارشناسانی که برای تحقیق به جنگل جیغ آمدند متوجه شدند این صداها مربوط به گونه‌ای خاص از جیرجیرک‌هاست. جیرجیرک‌هایی که در زبان محلی به آن‌ها “کز” می‌گویند و سال‌های پر بارش سر و کله‌شان در جنگل جیغ پیدا می‌شود.

گاهی حتی بر روی هر درخت تا ۳۰۰۰ جیرجیرک هم می‌نشیند، که نتیجه آواز دسته جمعی آن‌ها می‌شود همین صداهای عجیب و غریب که شبیه جیغ و زوره به نظر می‌رسد. اصل ماجرا همین است. حال اگر هوس سفری پرماجرا کردید و بدتان نمی‌آید کمی وهم و ترس هم چاشنی آن باشد، زمانی که به مشهد سفر کردید حتما به این جنگل سرسبز و زیبا هم سر بزنید.

پاییز فصلی است که طبیعت رخت هزار رنگ به تن می‌کند و فصل محبوب طبیعت گردان برای جنگل نوردی است. آژانس‌ها و تورهای مسافرتی بسیاری هم هستند که مقصدشان جنگل جیغ است و می‌توانید با آن‌ها همراه شوید. همچنین مردم مشهد فرهنگ و سنن جالبی دارند اگر علاقه مند به آشنا شدن این فرهنگ هستید می توانید بر روی عبارت آداب و رسوم مردم مشهد کلیک کنید.

شب را کجا بمانیم؟

اگر وسایل کمپینگ در طبیعت را با خودتان ببرید می‌توانید چادر برپا کنید و شبی خاطره انگیز را در جنگل جیغ به صبح برسانید.

همچنین با توجه به نزدیکی این جاذبه گردشگری به شهر مشهد، خیلی از افراد از صبح به جنگل می‌آیند اما شب برای خواب و استراحت به مشهد برمی‌گردند.

برای اقامت در مشهد گزینه‌های متنوعی مانند رزرو هتل، هتل آپارتمان، سوئیت و مهمان‌سرا پیش روی شماست. اما به جز این‌ها اجاره ویلا و آپارتمان شخصی هم می‌تواند انتخاب شما باشد. بهتر است قبل از مسافرت و به صورت آنلاین از طریق سایت شب گزینه‌های مختلف برای اقامتگاه را بررسی کنید تا در نهایت محل اقامت مورد نظرتان را انتخاب و رزرو کرده و با خیال راحت راهی سفر شوید.
منبع وبلاگ شب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.