پارک جنگلی سراوان، همه چیز برای تفریح و خوش گذرانی مهیاست

ما ایرانی ها عاشق سفر کردن هستیم. به خصوص اگر تعطیلی چند روزه ای پیش رو باشد احتمال اینکه برنامه ای برای سفر نچینیم بسیار کم است. اما امروزه سفر هزینه های بسیاری دارد و در راس آن هزینه های اقامت قرار دارد. در برخی موارد برای کاهش هزینه ها ممکن است به خانه آشنایان و اقوام بروید، در برخی موارد از اقامتگاه های سازمانی استفاده می کنید و در بسیاری از موارد ترجیح می دهید سوئیت یا ویلایی مستقل اجاره کنید.

پارک جنگلی سراوان، همه چیز برای تفریح و خوش گذرانی مهیاست

۳۱۶ بازديد

پارک جنگلی سراوان در شهر رشت، شهر باران و رنگ، یکی از محبوب‌ترین شهرهای شمالی نزد گردشگران داخلی و خارجی است. رشت همان‌ جایی است که هر چیزی برای تفریح و خوش گذرانی و مسافرتی خاطره انگیز بخواهید را دارد.

در کوچه پس کوچه‌هایش قدم بزنید، غذاهای محلی متنوع و لذیذش را نوش جان کنید، غرق در دنیای خوش رنگ و بوی بازارهای محلی‌اش شوید و مهم‌تر از همه در طبیعت بکر و منحصر به فردش تمام خستگی‌هایتان را به فراموشی بسپارید.

یکی از این جاذبه‌های طبیعی پارک جنگلی سراوان است که در ۱۷ کیلومتری رشت قرار گرفته و نزدیک‌ترین جنگل به رشت محسوب می‌شود. جدای از طبیعت زیبا، نزدیکی پارک جنگلی سراوان به رشت، قرارگیری در مجاورت جاده اصلی، امنیت و امکانات مناسب رفاهی سبب شده تا این پارک جنگلی به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان تبدیل شود و سالانه مسافران زیادی را به خود جذب کند.

طبیعتی که جلوه‌های بی‌شماری از زیبایی را در آغوش خود جای داده، حس سرزندگی و نشاط را به شما هدیه می‌دهد و لحظات خوشی را از اقامت در رشت برایتان رقم می‌زند.

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

چه فصلی برای سفر بهتر است؟

در هر فصلی که به پارک جنگلی سراوان سفر کنید طبیعت تماشایی آن با جلوه‌های زیبای خود شما را جادو می‌کند. به طور کل بهترین فصل سفر به پارک جنگلی سراوان بهار و تابستان است  که درختان سرسبز و آب و هوای مطبوع مسافران بسیاری را راهی این منطقه می‌کند.

اما از جلوه‌های سحرانگیز این جنگل در فصل‌های دیگر هم نمی‌توان چشم پوشی کرد. پاییز که می‌شود جنگل رخت رنگارنگش را می‌پوشد و خش خش برگ‌ها در زیر قدم‌های طبیعت گردان فضایی رویایی می‌سازد. در زمستان هم با بارش برف می‌توان مناظری بدیع و متفاوت از طبیعت و درختان سپیدپوش را تماشا کرد و غرق در لذت شد.

فقط یادتان باشد در فصل سرما لازم است که مجهزتر سفر کنید. برای مثال لباس گرم به میزان کافی بردارید و حتما با خود چادر مسافرتی ببرید.

جنگل سراوان

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان، از قدیمی‌ترین جنگل‌های گیلان

یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های استان گیلان جنگل‌های آن است. جنگل‌هایی که در سرتاسر این استان با درختان سر به فلک کشیده هوش از سر آدم می‌برند و به گردشگرانی که از همهمه شهرشان گریخته‌اند پناه می‌دهند.

در این میان پارک جنگلی سراوان با گونه‌های متنوع و کم نظیر گیاهی و چشم اندازهای طبیعی خارق العاده یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های گیلان است. این پارک جنگلی با وسعت تقریبی ۱۵۰۰ هکتار در ارتفاع ۵۰ تا ۲۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر پارک‌های جنگلی متمایز می‌کند.

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

در ضلع شرقی پارک جنگلی سراوان، رودخانه‌های سفیدرود و سیاه رود قرار دارد. جایی که بیشتر خانواده‌ها بساط پیک نیک را مهیا می‌کنند و در کنار گوش سپردن به صدای آرامش بخش آب و چهچهه پرندگان غذایی نوش جان می‌کنند.

یکی دیگر از جلوه‌های متفاوت پارک جنگلی سراوان دریاچه‌ای است که هنگام ورود در سمت چپ خود می‌توانید آن را مشاهده کنید. دریاچه‌ای که تمام سطحش با سبزه و گیاهان پوشیده شده طوری که انگار فرشی سبز روی آن پهن کرده‌اند. قایق‌هایی در این دریاچه انتظار شما را می‌کشند تا سوار بر آن‌ها به قلب جنگل بروید و آرامشی بی‌انتها را از گشت و گذار در طبیعت تجربه کنید.

توصیه ما این است که دوربینتان را از خودتان جدا نکنید و در حین لذت بردن از شگفتی‌های طبیعت از سوژه‌های نابی که در هر گوشه و کنار جنگل به چشم می‌خورد عکاسی کنید. تصاویر ماندگاری از این سفر و اقامت در رشت برای خود ثبت کنید تا به وقت دلتنگی برای این همه زیبایی، بتوانید به آن‌ها سر بزنید  و خاطرات خوشتان را مرور کنید.

جاذبه طبیعی پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

از اولین موزه میراث روستایی ایران بازدید کنید!

یکی دیگر از جاذبه‌های پارک جنگلی سراوان که آن را از سایر پارک‌های جنگلی استان گیلان متمایز می‌کند، وجود موزه میراث روستایی گیلان در این پارک است. این موزه برای حفظ فرهنگ غنی گیلان و آشنایی افراد با آداب و رسوم و سبک زندگی مردم این دیار در گذشته، بنا شده است.

خوراک و پوشاک محلی، ساختار خانه‌های روستایی، ابزارهای کار، نمایش و بازی‌های سنتی و همه آن چه در این موزه دیده می‌شود به خوبی فضای سنتی رشت را برای گردشگران تداعی می‌کند.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک جنگلی سراوان

وجود امکانات رفاهی و تفریحی نسبتا متعدد و مناسب سبب شده تا پارک جنگلی سراوان به مقصدی پرطرفدار برای گردشگران تبدیل شود. از جمله این امکانات می‌توان به اولین زمین پینت بال جنگلی در شمال کشور اشاره کرد که لحظات خوش و خاطره انگیزی را در کنار خانواده و دوستان برایتان رقم می‌زند. همچنین با کرایه موتورهای چهارچرخ می‌توانید گشت و گذاری متفاوت را در جنگل تجربه کنید و حسابی خوش بگذرانید.

برای آسان‌تر شدن و راحتی اقامت در پارک جنگلی سراوان آلاچیق‌ها و سکوهایی مخصوص نصب چادر وجود دارند. در صورت همراه داشتن چادر می‌توانید اقامت متفاوتی را در طبیعت تجربه کنید.

میز و نیمکت، کباب پز برای پخت و پز غذا، محوطه بازی برای سرگرمی کودکان و سرویس بهداشتی از دیگر امکاناتی است که در پارک جنگلی سراوان جهت رفاه حال مسافران تعبیه شده است.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

کجا بمانیم؟

پیشنهاد ما این است که یک شب را در پارک جنگلی سراوان بمانید و با کمپینگ در طبیعت تجربه اقامتی متفاوتی را برای خود رقم بزنید. در پارک سکوهایی مخصوص چادر زدن وجود دارد و همچنین به خاطر وجود پاسگاه پلیس راه و پاسگاه انتظامی، این منطقه از امنیت خوبی برخوردار است.

اگر هم به خاطر شرایط آب و هوایی یا هر دلیل دیگری با کمپینگ در طبیعت راحت نبودید، می‌توانید اقامت در رشت و یا سایر شهرها و روستاهای نزدیک را انتخاب کنید. گزینه‌های اقامتی متنوعی همچون اقامت در هتل، ویلا، سوئیت و آپارتمان، خانه‌های روستایی و اقامتگاه‌های بوم گردی پیش روی شماست.

در ناحیه شمالی کشورمان به هر شهری که بروید به راحتی با توجه به بودجه و سبک سفر خود اقامتگاه مناسبی را میتوانید پیدا کنید. بهتر است از قبل سفر به سایت‌های مربوطه برای اجاره اقامتگاه سر بزنید و گزینه‌های مختلف را بررسی کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید و با خیال راحت راهی سفر شوید.

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به جنگل سراوان

زمان سفر به پارک جنگلی سراوان بازدید از جاذبه‌های نزدیک به آن مانند کاروانسرای لات یا شاه عباسی، بازارهای محلی، سایر جاذبه‌های گردشگری رشت و زیارت امامزاده هاشم را می‌توانید در برنامه سفرتان قرار دهید.

حرف آخر هم این که یادتان باشد به هر گوشه‌ای از طبیعت که سفر می‌کنید کیسه زباله همراه خودتان ببرید و با نریختن زباله در طبیعت به زیبا ماندن چهره آن کمک کنید. اگر هدیه‌ای از دوست یا عزیزی بگیرید آن را خراب می‌کنید؟ طبیعت هم هدیه گرانقدری از خداست که باید قدرش را بدانیم.
منبع: وبلاگ شب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.